Hallo! Hoe kunnen we helpen?

Wat als mijn evenement wordt geannuleerd of verplaatst vanwege het coronavirus (COVID-19)?

De overheid heeft besloten dat events met meer dan 100 personen, of waarbij de voorgeschreven corona-maatregelen niet gehandhaafd kunnen worden, niet kunnen plaatsvinden. Als het evenement door de organisatie definitief is geannuleerd, nemen we per mail contact met je op.
We nemen ook contact met je op als je evenement is verplaatst. Tickets blijven dan geldig voor de nieuwe datum. Het kan zijn dat je verhinderd bent.

Intussen heeft de culturele sector gezamenlijk een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van het ministerie van OC&W en de ACM. Er wordt zoveel mogelijk gezocht naar nieuwe data voor de evenementen die nu geen doorgang kunnen vinden en het oorspronkelijke ticket blijft gewoon geldig. Is zo’n verplaatsing niet mogelijk, wordt het evenement definitief afgelast of is de houder van het ticket verhinderd op de nieuwe datum, dan krijgt de houder van het ticket een voucher, die later ingewisseld kan worden.


Waarom geven evenement-organisatoren vouchers uit?

Evenementorganisatoren worden op dit moment geconfronteerd met verplaatsingen en annuleringen op ongekend grote schaal, terwijl ze in veel gevallen al substantiële betalingen hebben gedaan. Ook worden er op het moment weinig tickets verkocht voor aankomende evenementen. Zo raken organisatoren snel door hun middelen heen. 

Door een tegoedbon aan te vragen in plaats van een terugbetaling, help je iedere schakel in de live-entertainment industrie te blijven bestaan en kan jij je tegoed gebruiken om straks naar een ander evenement te gaan.


Het event waar ik heen zou gaan is afgelast, wat zijn mijn opties?

Dat is jammer! Als je evenement is afgelast bieden veel eventorganisaties een tegoedbon aan voor het bedrag dat jij eerder voor je ticket(s) hebt betaald. Je kan deze inwisselen voor een ander event van dezelfde organisatie. Als je onverhoopt geen gebruik kan maken van de voucher behoudt je recht op terugbetaling.

Een verzoek om terugbetaling dien je binnen 2 weken kenbaar te maken nadat de organisatie hierom vraagt. Na deze 2 weken is de aanvraag van een restitutie, na aanleiding van een geannuleerd event, niet meer mogelijk.